Wednesday, October 29, 2008

manusia or malaun

kalau aku bersikap sabar dan tekun sedikit mesti aku mampu cemerlang dalam 2nd internal assessment.hehe malangnya hati manusia ni penuh dengan noda2 hitam.adusla.tapi takpa aku ader lagi 6 bukan nak cover.ermm.bebalik kepada kisah sabar dan tekun pada kali ni.hari ini aku berjaya menyiapkan sepasang baju kurung yg hanya 4jam.kalau lah aku belajar setekun aku menjahit,konpemla dalam masa 4jam aku boleh faham topik yg aku baca dan dapat cover banyak topik.husna oh husna.dulu aku nih sekali baca terus masuk.now keupayaan aku semakin berkurangan.apa nak jadi nih?

disini aku nak listkan apa yg aku buat sekarang yg menyebabkan aku terjebak dengan gejala kurang sihat nih:
  1. subuh gajah
  2. ponteng kelas(xderla selalu)
  3. lewatkan waktu solat nih
  4. aku kurang hormat lecturers(kdg2 tu ngumpat diorang,jrg berbual dengan diorg,jrg tolong diorg,tertidur time kelas,bercakap time diorg ngajar,makan dlm kelas(nk bg hilang ngantuk dll)
  5. jarang gi surau
  6. jarang call parents
  7. takder disiplin
  8. suka menangguh kerja
  9. kurang bertanya
  10. yg penting aku kurang beramal...huhu
ni yang obvious kot...

now aku list apa yg aku buat dulu dizaman kegemilangan aku:
  1. leh dikatakan ontime juga waktu solat
  2. kurang tidur petang(dulu bila tertidur jer waktu yg aku allocate kan utk study,aku mesti menangis dan menyesal sampai call mak)
  3. disiplin dan tekun dan sangat menepati waktu
  4. hormat guru2.buktinya aku adalah anak kesayangan cikgu
  5. selalu bertanya
  6. selalu pergi surau dan beramal
  7. tak pernah merunggut
ni antara yang aku amalkan time dulu2.now hanya sedikit yg tinggal.time dulu dan sekarang berbeza.sometimes things we did in the past are not applicable to today life.i need to change somehow but i cant not deviate too much.but what can i see now,my present life is too much differences.

No comments: