Saturday, July 19, 2008

mereka yang buat aku tersenyum

adik nurul yang baru mengenali siapa aku
amir yg semakin kurus penat pegi tadika(gaya samurai katanya)
rina,dayah(my younger sis) and iman.di pagi raya yang lepas

gangster yang ditakuti ramai.inilah joe.bak kata iman'adik cayang joe kechik chonet jer' kesian joe.lawak pun ader jugak.macam mana adik tak suka dier.disebabkan joe gigi iman patah.kisah lawak raya lepas,dia menangis setelah beberapa minit tahan nangis sebelum aku berangkat balik ke india .sangat la manja dengan aku.may be dia tak der kakak kot.i'll always be ur sis.love u too joe.
seminggu berlalu macam tu jer.aku tak sangka aku dah ada kat india nih.baru semalam dok bergelak ketawa dengan diorang.tapi balik aku kali ni bukan untuk diorang semua tetapi untuk tok aku yang terlantar sakit tak boleh makan di hospital.i come home only for her. now dia dah sembuh.lagi pulak entry ni aku nak share pasal aksi lucu iman.
iman still bertubuh kecik macam last year jugak.gigi depan yang patah dibuat joe still tak tumbuh2 lagi.mula2 tu takut jugak dia kat aku nih.yela lama tak jumpa tapi he still remember what i taught him last raya.at least happy jugak hati ni.so sebab budak kecik kan,aku gunakan coklat sebagai umpannya.aku berjaya akhirnya.mereka yang melihat pada masa tu tergelak melihat gelagat aku dan iman.perkara yang paling best nyer bila aku suruh dia bercerita.punya bersemangat dia dari berdiri terus duduk atas katil sebelah tok aku dalam ward.burung dan semut. kelakar jugak dengar cerita dia.part yang lawak...

'......kak na,burung tu bawa cangkul(aku tergelak coz camna burung yg kecik leh bawa cangkul yang besar) iman,camna burung tu bawa cangkul,dia kan kecik cangkul tu bechar.dia pikir agaknya.bukan la kak na,cangkul tu kechik jer,cama bechar ngan burung tuhhh.puas dia terang kat aku sampai herot bengot mulut dia....'

memang lawak iman nih.aku ader tanya dia'iman sayang kak na banyak mana?.....adik cayang kak na banyak bumi ngan soyuz(dengan penuh gaya).sememangnya aku sangat happy bila balik coz dapat melayan kerenah diorang.
kanak2 nih memang lawak.perangai diorang buat semua tergelak.ada jer benda yang nak diorang sampaikan.rahmat Allah yang tak terhingga membenarkan aku bahagia disamping mereka.
p/s: aku nak balik lagi.aku nak rasa panas mak.arituh xsempat coz banyak kat hospital dari umah sendiri.balik aku yg lalu untuk tok,balik raya nih untuk my parents pulak.rindu semua

No comments: