Saturday, July 26, 2008

nyawa-nyawa ikan

bubur nasi untuk tok

Hari ni masak mee rebus dengan lin after kelas pagi di hospital.on da way beli barang tu tiba2 aku teringat nak bagitau lin pasal kejadian yang menimpa aku sewaktu balik cuti baru2 ni.tapi aku simpan cerita tu sebabnya nak tulis dalan entry nih.hehe.aku ada hari ni sebab Allah belum memutuskan aku untuk meninggalkan dunia ni mungkin DIA tahu yang aku belum melaksanakan tanggungjawabku.

Alkisah nya macam ni.masa aku balik aritu,aku tak balik direct terus ke rumah tapi aku terus ke hospital taiping.tapi memang betul pun tindakan aku tuh.so aku teman tok di ward selama 2 malam berturut tanpa tidur.bayangkan memang mengantuk tapi aku tahu tok memang tak kan menyusahkan aku so aku ambil keputusan untuk tidak tidur dan menjaga setiap pesakit yang ada di ward tersebut.rupa2nya keputusan aku tu memang berguna.lagi pula nak tidur kat situ memang tak selesa sebabnya tak der katil kosong.tak per la berjaga je la.(banyak kisah menarik tapi sabar banyak lagi nih aku nak tulis).

Dalam jam 6 pagi tok dah bangun.aku tersengih di tepi.terkejut dia sebabnya aku tak tido lagi.setiap kali dia buka mata mesti nampak aku tersengih.korang jangan pikir bukan2 ek.mata terbuka la time aku sengih tu.hehe.aku mengantuk sebab 2 malam aku tak tidur dan aku minta izin nak gi solat subuh kat surau.lepas solat aku lelap jap.tapi aku tak lelap sangat sebabnya teringat kat tok takut dia nak pergi tandas.aku call kakak aku suruh datang jap kat ward tunggu tok.kakak aku kerja kat hospital taiping dan dia duduk kat dalam hospital.so senang la.tapi dia pulak yang marah kat aku.yela semalam bila mak cik2 aku nak offer jaga tok aku bgtau xpayah la biar aku yang jaga.diorang kesian kat aku semalam tak tidur.geram betul kat kakak.aku bingkas bangun terus pegi kat tok.aku kena sembunyikan rasa mengantuk nih.tak nak tok rasa bersalah.

lepas mandikan tok dan siapkan pakaiannya,aku kemaskan diri untuk menyiapkan diri bertemu dengan doctor yang round ward pagi tu.first time aku buat sanggul untuk tok.bukan tok tak leh buat tapi tangan yang penuh wayar mengurangkan pergerakkannya.tak per aku yang buat.semalam masa lang datang melawat dia ada cakap yang pagi esok after register kat sekolah dia akan terus datang untuk jaga tok di siangnya dan membenarkan aku berehat.rupanya aku memang dah tak tahan sangat mata nih mengantuk giler kot.biler lang dah datang aku pun menyerahkan tugas kat lang dan aku menuju ke rumah kakak.

Di rumah kakak,aku bersihkan diri dan bersiap nak pergi ward semula.tadi kata mengantuk.memang mengantuk tapi bila ingat yang aku lagi beberapa hari nak balik so aku paksa jugak diri ni.biar aku sorang jer suffer.i’ll not let others know about it.bila keluar dari umah,tiba2 lang sms suruh aku masak bubur nasi untuk tok.aku balik semula dan masak.secawan beras dan air jer.aku letak air banyak dan biarkan beras tu masak.nak tunggu lama jugak.aku pun baring la kat sofa tu.selesa beb.

Nyawa aku masih ada.aku terjaga jer umah kakak aku dah penuh asap.bau hangit jangan kata la.lagi pulak member2 kakak aku nih jenis tutup semua tingkap sebelum pergi kerja sebabnya takut monyet masuk.penuh asap.aku kelam kabut pergi dapur.alamak.periuk diorang rentung bersama dengan nasi.nasi dah xnampak nasi.abis la kena marah lepas nih.bayangkan berapa jam aku tidur sampai leh rentung.aku teringat tok.mesti dia lapar.aku masak balik bubur nasi.umah kakak memang berbau giler.langsir dia dah terkena perfume terbaru dari body shop edisi terhad.haha.

Pergi ward aku bagitau lang dan kakak.nasib baik diorang tak marah.mengantuk punya pasal aku hampir maut.bagitau acik dan ella.acik cakap nasib baik,kalu tidak boleh terbakar apartment tu.Allah masih selamat kan aku dan kakak.kalu tidak jenuh la dia kena bayar.

p/s: love is undefine.u'll do something crazy because of LOVE

No comments: