Saturday, August 2, 2008

memori lama

tiba2 teringat zaman sekolah.pahit manis yg aku xleh lupa.aku nih suka berpindah randah kalah orang nomad.byk sekolah jugak yg pernah aku masuk.tapi yg terakhir byk tinggal kenangan.dari thn2 till thn 6.aku dlu sangat bising.mmg famous kat sekolah.everyone know me.especially boys.diorang bg gelaran kat aku anak ikan toman.kuang asam betul.mentang2la ayah nama Othman.tapi biler dh besar nih sume bawa haluan masing2.tiap kali blk kampung aku mesti terserempak dengan diorang kat pasar bila teman mak.malu nak menyapa.bukan diorang jer tapi aku jugak.tapi ramai dah yg kahwin.

aku dulu kawan juga dengan boys.mandi sungai jgn kata la.tengah hari jer ajak2 sume kawan2 terjun kat air pump.satu ketika lutut aku terhempap dek batu.berdarah.tp mujur one guy tu tolong letak ubat(romantik x)ngeh ngeh.pernah satu hari tu aku dan kwn2 naik basikal pergi rumah sorang kawan ni.umah dia lalu kawasan sawah.so smpi jer situ terpaksa la papah basikal tu.tp aku nih degil sgt so naik la basikal.nk dijadikan cerita jatuh dalam sawah.euuuu..bayangkan ade lintah.aku benci lintah dan pacat.aku paling geli pada binatang yg panjang,xda kaki dan byk kaki dan licin.eventhough ular palsu yg selalu ade kat mg road dan brigade road aku geli.aku akn cuba elak dari terserempak.ella,acik n kz mmg tahu aku takut.so diorg akan tolong aku.

zaman sekolah rendah aku ni umpama anak emas cikgu2.tapi cikgu laki beb.cikgu md nor and cikgu hairullah.cikgu hairullah selalu suruh aku buat keje die esp menulis buku record dia.maybe tulisan aku lawa kot.dia selalu manjakan aku.aku dpt escape from ketuk ketampi sebab dia.hehe.tapi aku dh lama tak jumpa dia.dia dh pindah.baru2 ni ms balik aku terserempak dengan cikgu md nor di kedai makan.time tu aku tgh lunch.terkejut ma.malu jugak sbbnya pakaian aku tak proper.minta maaf cikgu sy x alim sangat.dia ni cikgu math.mmg selalu dengan aku time sekolah dlu.sebabkan dia obses dengan aku dia letak nama ank bongsu dia aisyah nabilah husna.he put my name inside his daughter's name.

now apa yg tinggal hanyalah nama.teringat satu lagu nih.semua pergi tanpa berita.everywhere i go they'll know.maybe adik2 aku semua sek ren di situ.now tinggal hidayah jer.lepas nih.aku dan famili dah tak pijak sekolah tu.mungkin satu hari nnti aku akan pijak as a doctor or maybe motivator.both i love.baru2 ni adik aku firdaus bgtau cikgu aisah kirim salam.she is my best math teacher in mrsm taiping.tp sayang aku kenal dier xlama.tapi byk kenangan manis aku dan dia.xsangka pulak dia mengajar adik aku di kolej mara banting.entah macam mana dia tahu firdaus adik aku.maybe muka lebih kurang.tiba2 aku teringat kat dia.she is such a nice,caring and loving teacher.love her.

aku teringat kat diorang.cikgu hairullah,cikgu wan rohani,cikgu aisah.

No comments: