Friday, August 1, 2008

aku, DIA dan mereka.......

Brigade Road di waktu malam
kanak2 hingusan
lama jugak tak tulis entry nih.minggu nih sangat busy.tapi aku macam tu la.ngok ngek jugak.hehe.ptg tadi after seminar immunotherapies by scientist from paris aku dan ella pergi ronggeng di sekeliling garuda sehingga ke Brigade road.macam2 aku beli.ngeh ngeh.ella pun sama jer.borong jugak tapi aku lg byk dr dier.ader sale kat lifestyle tak sebest sale di malaysia.tapi aku dan ella bernasib baik sebab tak hujan sebaik saja sampai kat area Garuda.


lepas solat asar di Brigade road aku n ella gi makan waffle.sedap.sejuk2 nih sedap giler makan waffle dengan hot chocolate.perghhh meleleh beb.kami meneruskan perjalanan sehingga ke coffee day MG road.kitorang tak der la makan di situ cumanya singgah di kedai berdekatan.mengusha home decor.best biler dapat shopping ni.rambang mata.


pasal home decor ni.aku suka moden + traditional.i like ukiran punya perabot.contohnya ukiran kayu indonesia.i dont know why i have this kind of interest.may be genes from ayah.he likes indonesia punyer style.ukiran kayu,pedang dan keris.ayah paling suka pedang dan keris.he did his own sword and keris.ukiran pun dia buat jugak.aku rasa aku pun dah terikut cara ayah.

nanti next entry aku citer pasal ayah.


after solat mahgrib,aku dan ella dikejar oleh kanak2 kecil.boleh la kan minta rs5 dari ella.mengada betul.yg paling kelakar+geram,ader mamat ni ikut aku dan ella sambil minta duit dari kitorg.tapi kami xbagi.he can work.he is able to lead his own life.why i should give money to them.


kali pertama aku bagi duit kat uncle yg jaga surau kat MG road.ella sedarkan aku.sebenarnya aku dah lama nak kasi kat dia.sebagai penghargaan utk dia jaga surau dengan baik.tapi aku tak der keupayaan.tapi bila aku bagi dengan senyuman ikhlas.dia terima dengan baik.im so happy.Ya Allah,Engkau bagi aku segala2nya tapi sedikit aku buat amal kebajikan.semoga Engkau merahmati hidupku.



p/s: remember what u have now is because of HIM.bring happiness to people around you regardless of their religions.hidup kita pinjaman dariNya,guna sebaik2nya selagi kita masih ader peluang.aku datang dan kembali dengan kehendakNya

No comments: