Thursday, November 6, 2008

life is fair



free as them like flying around the world

hari ni seharian aku berkejar.ada practical orthopaedic.mmg fail dah.dr saravanan yg menempelengku.tulah semalam.ampun dr saravanan.waktu tengah buat spotters tadi,dr saravanan tak abis2 datang kat tempat aku.dengan pertanyaan yang membuatkan aku rasa sakit hati.huhuhu.ku telan jua.dr alex maafkan kebodohan diri ini.next time aku buat yang terbaik.lain yang dibaca lain pulak yang ditanya.

tengah hari tadi ada berita tergempar.aku terkejut dan semua yg disekeliling aku juga terkejut.org di luar sana celebrate kemenangan obama tapi aku disini entah apa yang harus aku rasa.sometimes i am tired to be an adult.a lot to learn and think.but i cant avoid those thing.bak kata pepatah itu semua asam garam kehidupan.i cant help people who have such narrow minded.feeling i have now seperti hampas tebu.orang yang aku rasa layak suddenly become different organism.why this happen?

22 years are not enough to learn about people.throughout these whole years,i met different people who have different attitudes,habits,views etc.only few people who have excellent personality.tabik kepada mereka.dimana harus aku cari?i love my today life.i have my own people to love.family and friends.hari ini juga aku belajar sesuatu.hidup tak semestinya sempurna.aku yakin dengan qada dan qadar dariNYA.apa yang berlaku dalam kehidupan aku sekarang,aku serahkan 100% kepada DIA.kun fayakun.apa yang ayah dan mak ajar aku akan ingat.tak semudah itu untuk kita dapat apa yang kita nak.dalam umur sekarang,bukan masanya untuk menyalahkan sesama sendiri.cuba yang terbaik untuk menempatkan diri dan menyesuaikan diri dengan semua keadaan.umur yang sekarang adalah masa untuk belajar mencari jalan penyelesaian bukan mencari musuh.obama membawa misi kedamaian tapi kita disini membawa misi kerosakan.

umat akhir zaman.penuh hasad dengki dan pemikiran sudah dikotori.melihat yang hitam menendang yang putih.gelapnya hati manusia sehingga hilang pertimbangan.

mulianya Rasulullah,
kotornya jiwa abu lahab,
jahilnya firaun,


jadilah manusia yang agung.walaupun tidak seindah Rasulullah dan para sahabat tetapi Allah telah jadikan setiap yang hidup punyai kelebihannya sendiri.nampakkan kemuliaan hilangkan kekotoran.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.