Wednesday, September 3, 2008

H U J A N (---



aku tak nak jadi macam mak cik ni.aku tak nak sedih

Malam ni mood aku spoil.2 3 hari ni aku rasa moody giler kot.aku tak tau sebab apa.suppossely I shouldn’t have this feeling.im tired already.may be aku kurang makanan jiwa dan minda.aku lupa aktiviti malam2 sebelum aku lelapkan mata.setiap kali sebelum tidur aku pasti akan minum susu dan membaca 2 or 3 pages from my favourite book.1week before ramadhan ni till now,baru aku teringat yang aku belum buka pages tu masa tidur.benda ni dah jadi habit.bila tak buat aku rasa macam aku kosong.i need something to eat.at least when I read that book, I have myself to be proud of.time ni aku cepat sangat tidur.belum sempat nak membaca,dah terlelap.nak studi lagi.tapi aku tak leh buat camtu.banyak benda yg aku suka buat tapi aku tak nak terhadkannya kalu alasannya aku nak studi.come on husna,u can do it.arrrggghhhhhhh.

Masa sekolah dulu kawan selalu pesan masa ramadhan or hari2 lain banyakkan membaca Al-quran.moga hati sentiasa tenang dan rasa gembira.memang sangat berkesan.disamping tu kena juga membaca other books so that kita ni tak terlampau jumud.al-quran must be no 1 in our lists.aku tak nak tinggal al-quran.at least dalam sehari ader baca.

Bila aku baca buku tu,aku rasa kuat.aku rasa bersemangat dan setiap masalah yg datang,aku dapat tepis.i’ll happy all the time.but tonight,something happened I felt so down.bukan malam ni jer.malam sebelumnya juga.aku tak leh nak focus.what should I do?do I look so stupid when I cant handle my own problem?bongek nyer ko ni husna.


p/s:remember,should not stop your habit if u don’t want it to spoil your feeling.aku akan sentiasa ingat benda ni.when it becomes my habit,I’ll continue till it stops by itself.mungkin sebab tu aku rasa geram kat ‘budak’ tu.rasa nak gigit2 sampai terburai isi pipi dia.arrrggghhhh

No comments: