Wednesday, September 3, 2008

kesiannya kawanku....

hari ni hari ke2 berpuasa.perut terkejut pg tadi.sungguh sakit sebabnya tak pernah makan sahur nasi.so pagi ni tak leh makan nasi kena makan roti dan milo jer.ringan2 sudey.sahur semalam acik kejut aku dan ella.ingatkan aku yg nak kejut ella bangun.rupa2nya kitorg tido mampos.nasib baik acik bgn.dalam pukul 4 kitorg makan.sahur nanti aku kena berhati2.nasi kubera masa berbuka masih ada lagi.tak habis pun.memang membazir.kalu tahu rumah kitorg makan secoet jer baik order untuk 2 orang jer.

hari ni aku dan ella balik awal clinical.mengantuk kot masa PG mengajar.geram pun ader.cakap punya slow.bulan puasa ni sepatutnya bersabar tapi entah ada iblis dlm diri nih.aishhhh.tadi petang lin call nak amik belacan kat umah.alang2 tu dia bg karipap dan trifle kat kitorg.thanks lin.sedappp.nanti kalu masak apa2 anta la lagi.

petang tadi aku tengah lepak kat bilik ella.terdengar bunyi orang heret selipar di koridor.bunyi tu semakin menghampiri pintu rumah aku.agak dah ni mesti lin.rupa2nya betul.kesian lin..hahahhahahhaha.mukanya yg moyok,kaki yg lemah longlai(sekali tolak jatuh terbalik),tangan yg menghayun lemah,suara yg tidak bermaya.kesian sungguh kawan ku ini.lapar rupanya.aku ella dan acik amat risau kat lin ni.dia ni memang tak tahan puasa.kalah budak kecil.masuk jer rumah.letak taperware makanan di meja terus mengatur langkah menghampir carpet hijau di tengah rumah ku.direbahkan badannya.kesian.hari ke2 puasa memang horror.ko ni memang lawak la lin.dia datang umah kiotorg amik belacan dan lesung.apa la yg nak ditumbuknya.

tarawih malam ni kitorg makan laksam.budak junior buat.lepas ni tak dapat la rasa makan more sebabnya junior dah nk balik.huhuhu.harapkan ella masak puding karamel,alamatnya bak tunggu pokok durian tumbuh di bumi bangalore la.to Thani,meh la datang ke india lagi.ko datang terus ella masak sedap2(sedap ker hahahha).
(note: lepas baca entry ni ella bergegas ke dapur menyiapkan puding karamel.hehe.ella yg comel(bodek jer ni).sahur ni boleh makan)

esok puasa lagi.
kepada lin,nanti malam makan banyak2 ek.takut tak terbangun sahur.nanti besok jenuh tak nak cakap ngn orang.


p/s:aku ella dan acik mengucapkan selamat berpuasa kepada semua.hehe.nafsu makan jaga ek.

No comments: