Wednesday, September 24, 2008

kupu-kupu senja



aku menanti mentari muncul pada esoknya

ramadhan semakin ke penghujungnya.rasa sedih pula.tapi aku tak tahu apa yang aku buat sepanjang ramadhan ni.kebelakangan ni aku dan ella banyak menonton sinetron hidayah kat youtube.almost all.banyak pengajaran yg aku dapat.rasa takut pun ada juga.malam ni aku dan ella seperti biasa menonton hidayah,lepas tu kitorang tengok citer kun fayakun.insaf sungguh.

bila Allah kata jadi,maka jadilah.tiada sikit pun yang tertinggal.Dia yang Maha Mengetahui dan Maha Mendengar setiap keluh resah hambaNya walaupun sebesar zarah.kita sebagai hamba hendaklah yakin kepadaNya.berusaha dengan sebaik mungkin dan selepasnya kita berserah.kepada Dia kita kembali.
(note:aku umpama kupu-kupu senja)

malam ni juga sebelum mata aku terlelap,aku berfikir.aku banyak menjaga hati perasaan orang lain sehinggakan aku lupa perasaan mak dan ayah.sepatutnya mereka yang perlu menjadi keutamaan.maafkan kealpaan ku.

No comments: