Tuesday, September 2, 2008

siapa kita di bumi Tuhan...

bongkakkah kita hidup di bumi ni??agungkah diri ini sehingga lupa pada mereka yg memerlukan.bila tengok dengan kehidupan sekarang,ramai yg lupa sebab mereka dilahirkan di dunia ni.ramai yg beranggapan hidup mereka di dunia adalah mereka sahaja sedangkan kita lupa yg kita hidup bukan untuk diri sendiri jer tapi untuk orang lain juga.bulan ramadhan yg Mulia ni memang mengajar kita erti sebenar puasa.



melihat kanak2 kelaparan sedangkan kanak2 sebaya mereka mampu menikmati makanan yg berkhasiat,baju yg camtik,dapat memiliki robot or barbie dan memiliki keluarga yg sempurna.sedangkan mereka hanya mampu bertemankan nyamuk,bermandikan hujan,berumahkan rendang pokok dan hanya mampu dibaluti tubuh kecil mereka dengan kain yg berusia lebih dari usia mereka.



kanak2 harta yg tak ternilai harganya.mereka pewaris kita.

kita punya cita2 yg tinggi tapi adakah cita2 kita termasuk yg satu ni.aku hanya mampu melihat tapi aku tidak terdaya membantu.hanya berdoa untuk mereka.nak kata ada duit,aku masih meminjam.aku ni masih belajar.aku harap masih ada yg punya cita begini.doktor bukan hanya merawat luaran tapi boleh juga merawat dalaman.


p/s:moga aku dipertemukan dengan 'dia' yg punya cita

No comments: