Thursday, September 11, 2008

keramat jiwa



favourite iman

Sejak kecil aku sentiasa dengar cerita dongeng yang didagangkan oleh makcik2 dan juga dari kakak sendiri.dari sebesar makhluk hinggalah sekecil makhluk.aku tak lupa cerita dongeng tu.tapi now aku dagangkan pula cerita dongeng tu untuk my little boys and girls(anak2 makcik2 aku sendiri) dikala dipaksa mengasuh mereka.dari yg kecil sehingga yang besar tak jemu menadah telinga mendengar cerita rekaan aku.kelakarla budak2 ni.diorang percaya apa yang diceritakan aku.especially iman and joe.siap bertanya dengan lebih lanjut lagi.aku layan jer la untuk membunuh waktu yg ada.kalu tidak tak berasap la dapur rumah tok kalu dah semua balik berkumpul.penat jugak layan bebudak ni.





amir yg selalu terlupa zip seluar.sedar2 dah sampai hospital taiping tatkala itu



anak sapa la ni?(note:suka merembat baju tshirt ayah mereka yg gedabak besar)

Iman: kak na lepas tu awang kenit tu jadi apa?
Kak na: awang kenit tu jadi raksasa.
Iman: jadi apa kak na?
Kak na: jadi raksasa iman..
iman: macamana dia jadi raksasa?
Kak na: bla bla bla
(note:kalu orang tak sabar rasa nak cekup jer kepala bebudak ni tapi nak wat camna aku ni dah memang dikelilingi budak kecil dari dulu lagi so dah lali.kalu dah malas nak layan aku senyap jer.itulah keburukan jadi cucu no2.semuanya mesti aku yg jadi pengasuh)

‘kalu aku ada anak esok,aku takkan suruh isteri aku cerita benda2 mengarut ni.kalu nak cerita mesti kisah2 nabi’…….aku ingat kata2 ni dari dulu sampai sekarang.rugila sapa yang dapat bapak macam ni.hilang nikmat jadi kanak2.



iman dengan muka comelnya

Kisah2 dongeng ni dapat mengasah minda budak2 untuk menjadi lebih kreatif.buktinya imam sekarang sudah pandai bercerita kat aku dengan kisah2 rekaan dia esp pasal BURUNG DAN SEMUT(entry aku yang lalu).



abang dan adik

No comments: